Jaskinie na Majorce

Zawsze przed wyjazdem na wczasy staram się dowiedzieć jak najwięcej o rejonie do którego się udaję. Przed wylotem na Majorkę chciałem ustalić miejsca do których warto się udać będąc już na miejscu. Jedną z najbardziej znanych atrakcji Majorki są niewątpliwie słynne Smocze Jaskinie więc ta atrakcja musiała znaleźć się na mojej liście :)

Muszę się przyznać ale popełniłem największą wpadkę jaka kiedykolwiek przydarzyła mi się na wczasach. Dopiero po powrocie do Polski i przeczytaniu różnych informacji na temat jaskiń na Majorce okazało się, że nie byliśmy w Smoczych Jaskiniach ( Coves del Drach ) a w jaskiniach Cuevas dels Hams !

Udając się samochodem w stronę Smoczych Jaskiń dostrzegliśmy duże billboardy oraz wiele małych znaków wskazujących drogę do jaskini. Zupełnie nie miałem pojęcia, że w tej okolicy znajdują się 2 różne jaskinie dlatego też sądziłem, że jedziemy do Smoczych Jaskiń ( Coves del Drach ) i niestety okazało się, że zwiedziliśmy atrakcję której w ogóle nie mieliśmy w naszych planach :(

Poniżej wstawiam mapkę na której zaznaczyłem rozmieszczenie tych 2 różnych jaskiń.

mapa jaskiń na majorce

Przeglądając różne fora turystyczne doszedłem do wniosku, że naprawdę wiele osób również popełniło ten sam błąd. Z tego co już teraz wiem, Smocze Jaskinie są zdecydowanie większe, prawdopodobnie ładniejsze i o dziwo tańsze.

Ceny biletów

Na oficjalnej stronie Smoczych Jaskiń widnieją następujące ceny:

- osoba dorosła 14 euro
- dziecko od 3 do 12 lat 7 euro
- dziecko poniżej 2 lat wchodzi za darmo

My natomiast za wejście do jaskiń Cuevas dels Hams zapłaciliśmy 21 euro za jedną osobę !
Poniżej wstawiam zdjęcie biletu.

bilet do smoczych jaskiń

Zwiedzanie jaskini Cuevas dels Hams

Na miejscu znajduje się sporej wielkości bezpłatny parking i my nie mieliśmy żadnego problemu ze znalezieniem na nim wolnego miejsca. Prawdopodobnie związane to było z faktem, iż byliśmy tam w połowie czerwca i duży natłok turystów dopiero nadchodził.

Po odejściu od kas zeszliśmy schodami kilkadziesiąt metrów w dół do niewielkiego placu gdzie kilkanaście minut oczekiwaliśmy na rozpoczęcie zwiedzania. Owy plac otoczony był z prawie każdej strony stromymi skałami a wokół było sporo różnego typu roślinności oraz cisza którą zagłuszały co jakiś czas ptaki. Znajdował się tam również mini bar gdzie można było odebrać przekąskę która zawarta była w cenie biletu. Ową przekąską były orzeszki oraz jakaś bułka z czerwoną pastą i woda mineralna w kubku :)

smocze jaskinie na zewnatrz

smocze jaskinie plac

smocze jaskinie przekąska

Po chwili oczekiwania ktoś dał znać, aby osoby które mają wykupione bilety na godzinę 12:00 mogły rozpocząć zwiedzanie. Łącznie cała grupa licząca ok. 30 osób ruszyła w dół gdzie na ekranie projekcyjnym wyświetlony został kilkunastominutowy film opowiadający o historii podróży, sławnych podróżnikach itp. Przed rozpoczęciem oglądania każdy otrzymał specjalne urządzenie które przykładał do ucha i mógł usłyszeć przetłumaczony głos. My wybraliśmy język angielski ponieważ polskiego nie było.

Po oglądnięciu filmu przeszliśmy kilkadziesiąt metrów schodami do góry gdzie znajdowała się dość duża grota. Usiedliśmy i ponownie wyświetlony został film jednak tym razem był on krótszy ale według mnie ciekawiej się go oglądało ponieważ obraz rzucony był bezpośrednio na całą ścianę groty.

Po obejrzeniu drugiego filmu wyszliśmy z powrotem na plac na którym wszyscy rozpoczęli wędrówkę by następnie rozpocząć już właściwe zwiedzanie schodząc do jaskini znajdującej się po przeciwległej stronie. W środku schodząc powoli w dół widzieliśmy wiele ciekawych, podświetlonych na różne kolory stalaktytów, stalagmitów czy kolumn.

Myślę, że warto dodać, że w tych Jaskiniach można robić zdjęcia. Pamiętać należy jedynie o tym, aby nie używać lamp błyskowych. Niestety nie wiem czy również zdjęcia można robić w Smoczych Jaskiniach.

smocze jaskinie zejście

smocze jaskinie wnętrze

smocze jaskinie wnętrze 2

Na koniec, zeszliśmy stromymi schodami jeszcze bardziej w dół jaskini gdzie znajdowało się podziemne jeziorko. Po chwili rozległa się muzyka klasyczna, na ścianie wyświetlony został film a z oddali w naszą stronę zaczął płynąć na łódce facet z 2 kukłami :P. Po chwili zawrócił a muzyka oraz film się skończył i to było nasze całe zwiedzanie jaskiń Cuevas dels Hams.

smocze jaskinie wnętrze schody

Prawdę mówiąc a raczej pisząc byłem naprawdę rozczarowany. Spodziewałem się czegoś innego czegoś co zapadłoby w pamięć jednak niczego takiego tam nie zastałem. Teraz już wiem, że byliśmy w złej jaskini i stąd moje rozczarowanie :) Prawdopodobnie po zwiedzeniu Smoczych Jaskiń moja opinia byłaby inna.