Informacje na temat wypożyczenia samochodu na Majorce

Udając się na wczasy na Majorkę postanowiliśmy wypożyczyć samochód. W głównej mierze do tej decyzji przyczyniło się to, że chcieliśmy w możliwie szybki i komfortowy sposób zwiedzić najważniejsze atrakcje na wyspie. Dodatkowo jechał z nami nasz 2,5 letni synek więc długie przemieszczanie się autobusami nie wchodziło w grę.

majorka wynajem samochodu

Po odebraniu bagażu na lotnisku od razu udaliśmy się w kierunku wypożyczalni samochodów.
Takich firm jest tam całkiem sporo więc warto podejść do każdej i poprosić o ofertę. Nie ukrywam że dla nas ( dla większości chyba również :) ) głównym kryterium była cena i okazało się, że najtańszą ofertę przedstawiła nam firma Goldcar.

Cena za wynajem samochodu na Majorce wraz z ubezpieczeniem na okres całego naszego pobytu czyli 10 dni wyniosła 220 euro. Dodatkowo musieliśmy zapłacić 48 euro za fotelik dziecięcy oraz 80 euro za pełen zbiornik paliwa. Niestety ale nie było możliwości wzięcia samochodu bez paliwa a szkoda bo my tankując na stacji płaciliśmy niecałe 60 euro za pełny bak :).

Przy podpisywaniu umowy wymagana była karta kredytowa( ja jednak miałem debetową Visa Electron i okazało się, że też jest ok. ). Po sfinalizowaniu wszelkich formalności otrzymałem kluczyki oraz mapkę jak dotrzeć do parkingu gdzie znajdował się nasz pojazd.

Jak widać na zdjęciu wynajęliśmy Forda Fiestę. Samochód miał przejechane 700 km i jeszcze pachniał nowością :). Silnik był bardzo słaby ( pojemność 1.2 ) i czasami zastanawialiśmy się czy ta bestia da radę wyjechać na niektóre strome wzniesienia :) ( głównie na serpentynach Sa Calobra).

Tutaj można przeczytać o wszystkich miejscach jakie zwiedziliśmy na Majorce.

Oddanie samochodu

Na koniec naszych wczasów mieliśmy spore nerwy ponieważ zjazd z autostrady na lotnisko był zablokowany od naszej strony i musieliśmy gdzieś zawrócić. Jakie było nasze zdziwienie kiedy po zawróceniu okazało się, że inny zjazd również jest zablokowany :) Nerwową atmosferę potęgowała lampka wskazująca mała ilość paliwa która świeciła się już od jakiegoś czasu :).
W końcu znaleźliśmy jakąś stację benzynową gdzie zatankowaliśmy odrobinę paliwa oraz dowiedzieliśmy się jak możemy dostać się na lotnisko.

Na terenie lotniska są oznaczenia gdzie należy się udać wypożyczonym samochodem. Po zaparkowaniu na właściwym miejscu przeznaczonym dla klientów firmy Goldcar wrzuciliśmy kluczyki do specjalnej skrzynki i to było wszystko co musieliśmy zrobić z samochodem.
Pamiętać należy o dokładnym sprawdzeniu czy wszystko wzięliśmy z samochodu ponieważ po wrzuceniu kluczyków do skrzynki później może być problem :) zwłaszcza jeśli nie zostało zbyt wiele czasu do wylotu.

majorka parking dla wypożyczonych samochodów

skrzynka na kluczyki samochodowe na Majorce

Generalnie jazda samochodem na Majorce to prawdziwa przyjemność. Drogi są w świetnym stanie a ruch niewielki, no może poza stolicą Palma de Mallorca. Wyspa nie jest duża i wszędzie można dostać się naprawdę szybko.